رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد؛
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری عامل مزاحمت های سایبر برای فردی در شبکه اجتماعی تلگرام توسط پلیس فتا استان خبر داد . 
کد خبر: ۵۲۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱ 24 November 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد سرگرد "روح الله شهبازی پور" رئیس پلیس فتا استان اظهار داشت : در پي شکايت فردی مبني بر مزاحمت سایبری و فردي ناشناس در شبکه اجتماعي تلگرام چندين تصوير از اينجانب را بر روي پروفايلم ذخيره نموده و با دستکاري این تصاوير ، خانواده و بستگانم را مورد فحاشي و تهمت قرار داده و سپس در گروه هاي مختلف آن را منتشر کرده است که اين موضوع موجب هتک حيثيت و خدشه دار شدن آبروي خانوادگي اينجانب شده است ، رسيدگي به موضوع در دستور كار تيمي از كارشناسان پليس فتا قرار گرفت. 

عامل مزاحم تلگرامی در یاسوج دستگیر شد  

سرگرد "شهبازی پور " افزود : كارشناسان پليس فتا پس از بررسي دقيق اظهارات شاکي پرونده با استفاده از اقدامات فنی متهم را شناسايي و به پليس فتا احضار کردند. 

وی تصریح کرد: متهم که جوانی حدودا 20 ساله و از آشنایان شاکی است در مواجهه با ادله ديجيتالي بدست آمده به بزه انتسابي اعتراف و انگیزه اش را این کار انتقام جوئی اعلام کرد. 

رئیس پلیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: فضاي سايبري مکاني براي عقده گشايي و کينه جويي نيست و هيچ رد پايي از چشم تيزبين پليس دور نخواهد ماند و هر كسي كه به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتك حيثيت در محيط مجازي کند بر اساس قانون جرائم رايانه اي افزون بر اعاده حيثيت به حبس و جزاي نقدي محكوم مي شود. 

سرگرد شهبازی پور در پایان گفت: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آمادگی رسیدگی به شکایت شهروندان را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با هرگونه جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس‌های مردمی گزارش کنند.

وجود شبکه های متعدد در فضای مجازی و استفاده روزانه مردم از این شبکه ها، افراد زیادی را به فکر سوء استفاده از این فضا می اندازد.
ترس از دست رفتن آبروی شخصی و خانوادگی و آشنا نبودن مردم با قانون در بیشتر موارد از جمله مهمترین عواملی است که باعث فاصله بین مردم و پلیس می شود و زمانی به پلیس مراجعه می کنند که کار به مراحل بسیار باریکی کشیده شود.
پلیس فتا با استفاده از افسران تحصیلکرده و مجرب در حال فعالیت و خدمت به مردم است و در تمامی ساعات در حال رصد فعالیت کاربران در شبکه های اجتماعی است.
حفظ حریم شخصی در فضای مجازی یکی از مهمترین مواردیست که از بروز مزاحمت های مجازی جلوگیری خواهد کرد.
سعی کنیم در صورت بروز اتفاقی ناگوار،در اولین گام خود با اعتماد و مراجعه به پلیس فتا از رخ دادن حوادث تلخ در زندگی شخصی خود جلوگیری کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار